OSOBNÍ ASISTENCE (OAS)

 

 

Jak službu získat

 

Senioři z Prahy nebo okolí mohou k vyhledání vhodné služby Osobní asistence využít náš seznam. Mimopražským pak může pomoci přehled poskytovatelů Osobní asistence zde.


Kontaktovat vybraného poskytovatele Osobní asistence je možné písemně, telefonicky, elektronickou poštou nebo osobně. Je důležité zjistit, jaké služby konkrétně poskytuje, zda se požadavky potkávají s nabídkou a domluvit osobní schůzku. Ta může proběhnout v domácnosti, v organizaci nebo na neutrálním místě.


Na první schůzce by měl být přítomný budoucí klient služby - senior (případně jeho opatrovník) a pověřený zástupce organizace.je potřebné vysvětlit představu o Osobní asistenci, s jakou pravidelností a v jaké frekvenci se má konat, a zjistit, zda organizace umí požadavky splnit i v případě, že nebude akcentováno aktivní začleňování seniora do společnosti.

 

Je dobré si vyžádat k nahlédnutí informační materiály a případně vzor smlouvy o poskytování služby.


V případě shody následuje domluva o dalším postupu - termín příštího setkání, způsob výběru konkrétního asistenta/asistentů a proces jeho seznámení s prostředím a zaučením. Konkrétního asistenta si musí vybrat sám senior.

 

Služba může být poskytována jen na základě uzavřené smlouvy, která obsahuje kdy, kde, v jakém rozsahu a jakou službu bude senior využívat. Bude v ní stanoven způsob, jak potřeby seniora naplnit s ohledem na technické, organizační a finanční možnosti. Všechny tato ujednání musí být předmětem smlouvy o poskytování služeb Osobní asistence.